כשהתחילה מגיפת הקורונה, לקוחותיה של הילה וילמובסקי - רואת חשבון ומשפטנית, הבינו כי ליווי מקצועי וצמוד ממש נחוץ, ומציל עסקים ומשפחות מקריסה בתקופה לא פשוטה ומאתגרת.
2 צפייה בגלריה
הילה וילמובסקי
הילה וילמובסקי
הילה וילמובסקי
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי // בגדים: בוטיק אניצ'ה)
"לא מפתיע שרואי החשבון הוגדרו כחיוניים", היא מסבירה בחיוך. "כשהחלו הפרסומים על חלוקת מענקי הסיוע לחברות ולעצמאיים, השתתפתי בהשתלמויות ולמדתי על כל סיוע אפשרי, מכל מקור שהוא. יצרתי עבור לקוחותיי טבלת אקסל מסודרת שפירטה באופן מדויק את הכנסותיהם החודשיות מ-2019. לאחר מכן וידאתי שכל מי שזכאי, יגיש בקשה ויקבל מענק לסיוע כלכלי, שהתגלה כקריטי ככל שהתארכה המגיפה. היו גם כאלו שהתקשו וחששו ולהם סייעתי בהגשה והם קיבלו את כספם תוך יומיים בלבד".
ומה עם אלו שלא היו זכאים?
"דאגתי לוודא שהם לא יגישו בקשות. הסברתי להם שבמקרה והם יקבלו סיוע ללא עמידה בקריטריונים, הם ייאלצו להחזיר את המענק ובנוסף ישלמו ריבית. חשוב גם לדעת, שגם מהם וגם מאלו שקיבלו בזכותי סכומי כסף משמעותיים, לא גביתי תשלום נוסף. הכל כחלק מהשירות האישי ללקוחותיי שזקוקים לי בימים אלה יותר מתמיד".
וילמובסקי בת ה-42, נשואה ואם לשישה, תושבת עין שריד, נוהגת במקביל לעבודתה גם להתנדב בוועדות השונות בבתי הספר וגם במושב שבו היא גרה. "זה דבר שנותן לי סיפוק וערך רב", היא מסבירה.
בתקופת הקורונה זכתה למחמאות רבות ברשתות החברתיות בעקבות היחס האישי שלה, שחלק ממנו מנוהל באמצעות אפליקציה חדשנית ומתקדמת. "יש לי לקוחות מכל הארץ - מהערבה ומהצפון. מי שמעוניינים - יכולים לסרוק את מסמכי הנהלת החשבונות שעוברים מיידית אליי ולדעת בכל רגע נתון מה מצבו של העסק, מה המע"מ הצפוי וכן הלאה. היום הכל יותר שקוף, דיגיטלי וירוק.
2 צפייה בגלריה
הילה וילמובסקי
הילה וילמובסקי
הילה וילמובסקי
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי // בגדים: בוטיק אניצ'ה)
"בשנה האחרונה הרבה עסקים גילו את רואי החשבון שלהם. ממצב בו הם תקשרו עם רו"ח פעם בחודשיים או רק פעם בשנה, הם גילו פתאום כמה חשוב שיהיה לעסק רואה חשבון מנוסה ואכפתי שיודע לתת להם את כל המידע ולסייע להם לקבל את הכספים מהרשויות ברגעים קשים".
איך ההרגשה אחרי שנה כזו מתישה?
"אני חשה סיפוק ואושר גדול, כאשר לקוחות מקבלים את הכסף שמגיע להם מהרשויות ואז מתקשרים ואומרים 'בלעדייך לא היינו עושים את זה ולא היינו מקבלים מענקים'. יש לי תשוקה למקצוע - אני נהנית כל פעם מחדש כשלקוחותיי מקבלים מענק או החזר ממס הכנסה. בשנה הזו אכן עזרתי לרבים. היו גם כאלה שקיבלו את הכסף וממש חששו שייאלצו להחזירו בהמשך. אותם הרגעתי, הבהרתי להם שאנחנו בשליטה ובליווי צמוד, וכשהם רגועים, אני ישנה טוב בלילה. חשוב לי להעניק יחס אישי ושקט נפשי ללקוחותיי" .
אז הצד המשפטי שלך נח בשנה האחרונה?
"להפך. העובדה שאני גם משפטנית מאפשרת לי להעניק מעטפת שירות לעסק שמעסיק עובדים, שירות מקיף הכולל ייעוץ בדיני עבודה, מאחר וחלקם היו צריכים להוציא עובדים לחל"ת, והיו זקוקים למידע לגבי זכויות וחובות מעסיקים וכו'.
"כמו כן, אני כותבת חוות דעת משפטיות בנוגע לסכסוכים כלכליים. לדוגמה: סייעתי ללקוח לצאת מתסבוכת ותביעה של מאות אלפי שקלים באמצעות בדיקה מדוקדקת של המספרים, ומתן חוות דעת מקצועית שהסתיימה בגישור וצמצום החוב עד כדי מחיקתו".
מה החלומות לעתיד?
"אני שואפת להרחיב את המשרד, כדי להגדיל את מספר הלקוחות שלהם אוכל להעניק את הסיוע, אבל הצמיחה תהיה מותנית באפשרות להמשיך להעניק לכל אחד את השירות האישי, המקצועי והאכפתי, כאילו שזה הלקוח היחיד והמיוחד שלי. אני בטוחה שבדרך זו הם יוכלו להכיר באיכויות המקצועיות שלי ושל המשרד שלי, שמעניק שירות מיטבי גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית - בגובה העיניים ועם לב רחב".
הילה וילמובסקי רואת חשבון ומשפטנית, 052-8590056