ריקי שרייבר הייתה רק בת 11 כשגילתה שהיא מנהיגה. מות אמה בפתאומיות בגיל 47, גרם לה לחיות בצל האירוע הכואב ולחולל שינויים בעצמה. הועברה לעיר אחרת בסביבה זרה. התמודדה עם נטישת האם, עם כאב הפרידה, פחדים וחוסר ודאות. שם, באירוע הכל כך חריג ובאירועים נוספים מטלטלים שתפגוש בהמשך חייה, ינבטו הזרעים להיותה אישה אמיצה, עוצמתית ואופטימית השואפת קדימה, לומדת ומתפתחת.
2 צפייה בגלריה
ריקי שריידר
ריקי שריידר
ריקי שרייבר
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג+ בוטיק מיריס)
ריקי למדה בעצמה כיצד לחולל שינויים בפרשות הדרכים בחייה, ולנהל אותם עד לתוצאה שרצתה. בגיל 30 אמא לשתי בנות ומועסקת במשרה מלאה ותובענית, למדה לתואר ראשון כעובדת מנהל, ראשונה במרכז הרפואי "ברזילי". תואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, פסיכולוגיה חיובית, אימון אישי וקבוצתי, התמחות בניהול שינויים, תקשורת ויחסים, זוגיות, הורות וקריירה, אימון לאושר בעבודה. תדמית, ייעוץ ארגוני ועסקי תהליכים ארגוניים, אסטרטגיה ניהולית ותהליכי קבלת ההחלטות.
כשבחרה לחולל שינוי, עברה לנהל את "מרכז ההדרכה הארצי של משרד הבריאות" בתל השומר, נסעה מידי בוקר מאשקלון, יזמה ופעלה נמרצות לפיתוח ושדרוג מערך ההדרכה, לעובדי מערכת הבריאות בישראל. היא חברה בוועדות שונות ומשמעותיות: בעבר, ועדת השיפוט לבחירת ארגונים מצטיינים מטעם "משרד ראש הממשלה", ועדת האתיקה מטעם "איפ"א" (ארגון היועצים הארגוניים בישראל), יו"ר ארגון יועצי התדמית בישראל, חברת הנהלה מטעם "לשכת המאמנים בישראל" וכיום, חברה בוועדה ל"מניעת אלימות במשפחה", פורום הנשים לקידום מעמד האישה מטעם הרשות המקומית.
הבחירה של ריקי לפרוש משירות המדינה אחרי 37 שנות עבודה, כשהיא בת 55 בלבד, התרחשה כאשר החליטה לחולל שינוי בחייה, ולעשות כל מה שהיא בוחרת ורוצה. "חופש ועצמאות", לדבריה, זה הדבר שרצתה לעצמה. היא פרשה מניהול "היחידה לאיכות ומצוינות" כיועצת פנים ארגונית, עסקה בפיתוח אישי ומקצועי של מנהלים ועובדים הובילה פרויקטים לקידום ושיפור תהליכי עבודה, איכות השירות ללקוחות הפנים והחוץ, ניהול סקרים הדרכות והרצאות. למרות שתפקידה היה בטוח, מתגמל ויציב מאוד, הייתה מוערכת מאוד ובחרה כדרכה לצאת לדרך חדשה בהמון אומץ, בטחון ותעוזה.
לאחר פרישתה, ממשיכה לשמש נציגת ציבור כחברה בוועדת מכרזים לבחירת בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה, מנכ"ל ובעלים של עסק עצמאי "הצלחה בדרך שלך" לשירותי ייעוץ ואימון אישי, ארגוני ועסקי. מרצה במכללה, בארגונים ציבוריים ועסקיים, ברשויות מקומיות וגם לאנשים פרטיים.
ריקי נישאה בגיל 20 ויחד עם בעלה, עורך דין במקצועו, הם מנהלים זוגיות, הורות וסבתאות במקביל לקריירה משגשגת ומשמעותית, באיזון ובהרמוניה מעוררי השראה. השנה היא חוגגת 60 ו-40 שנות נישואין, ויוצאת בסדרת הרצאות לניהול תחומי החיים: "זוגיות, הורות ויחסים", "לנהל ולהנהיג את החיים במציאות משתנה" ועוד נושאים רבים ומגוונים.
2 צפייה בגלריה
ריקי שריידר
ריקי שריידר
ריקי שרייבר
(צילום: אינגה אבשלום// סטיילינג: לורה פלדמן// בגדים: אסף פלג+ בוטיק מיריס)
כששומעים את סיפור חייה של ריקי שרייבר, מבינים היטב מהיכן מגיע הדרייב שלה להשפיע על יותר אנשים לממש את הפוטנציאל לחולל שינויים באומץ ובלי פחדים ולדחוף קדימה את החיים.
מתי גילית על עצמך שאת מנהיגה?
"אני זוכרת את עצמי ילדה, מנהיגה דעתנית שיודעת מהי רוצה. בגיל 12, אחרי מותה של אמי, כשהייתי בכיתה ו', הפרידה מאמא בהפתעה, המעבר לסביבה זרה , לא נתנה לי מנוח וגרמה לי למצוא דרכים לפתרונות יצירתיים, לאחר שנה חזרתי לבית אבי ובגיל 20 חודש לאחר שנישאתי, אבי נפטר. תמיד בחרתי והובלתי את חיי בדרך שחשבתי שהיא הנכונה והמתאימה לי ביותר".
אז הכל בעצם החלטות שאת מקבלת בעצמך על החיים שלך?
"אכן כך – חושבת, בוחנת, מתכננת ומחליטה. אירועי החיים משתנים מעת לעת. את חלקם אנחנו משנים וחלקם חיצוניים לנו - לא אנחנו בוחרים. נכנסים לחיינו בהפתעה גמורה ופוגשים אותנו לא מוכנים. בשלב זה אנחנו מרגישים חוסר ביטחון והיציבות מתערערת וגורמת לחוסר ודאות. הרגשה זו מלווה בתסכול, בפחד ובאי ידיעה מה צפוי ומה יהיה מעתה? אני מאמינה, שניתן ואפשר להמשיך לצעוד בנתיבי החיים עם ולמרות השינויים היזומים וגם הנכפים עלינו. החופש לבחור את דפוסי החשיבה, דרכי הפעולה והתוצאות שנרצה להשיג – מצוי בידנו!".
מה המסר שלך למי שקורא כעת את הכתבה?
"החיים ניתנו לנו במתנה לזמן קצוב – אין לדעת כמה? מוזמנים להגיע אלי ליעוץ והכוונה לחיים בהנאה. המשיכו לצעוד בנחישות ובביטחון בשבילי החיים. להיות מודעים למה שכבר יש לכם , להודות ולהוקיר. כשאתם חווים שינוי כלשהו במציאות, תעצרו רגע, תנשמו, הביטו סביבכם, הקשיבו, הודו על הקיים, תעצמו את העיניים, דמיינו לעצמכם תמונה מיטבית במוח של מה הייתם רוצים שיקרה וכבר קרה.
החליפו את השאלה "למה" ב"איך" לבחור בפרשנות חיובית, מקדמת מקבלת ומכילה, וכך תשפרו כל העת את ההרגשה לטובה, שמחה ומלאה באנרגיה מניעה "ולחיות, בלי חרטות או לפחות לנסות להיות מאושר עד כמה שאפשר........את הזמן שנשאר".
ליצירת קשר: ריקי שרייבר 053-7678700
עמוד פייסבוק: ריקי שרייבר