זה לא מובן מאליו שאישה צעירה מוקסמת מעבודה שכרוכה באספקת כלי עבודה וציוד למפעלי תעשייה, מוסדות ולקוחות פרטיים. סיוון רימון, אחראית אתר המכירות הדיגיטלי של מ.נ.מ בכפר סבא, מעידה שגילתה עולם חדש, שרבים מביננו חושבים שהוא שייך לגברים בלבד. גם היא חשבה כך. עד לפני שנה הייתה לה עבודה מעניינת כרכזת הדרכה באחת מחברות הביטוח הגדולות, אבל היא הרגישה שהיא חייבת שינוי. הקורונה הגיעה וזו הייתה הזדמנות עבורה. זמן קצר אחרי הסגר הראשון היא הגיעה לראיון ב"מ.נ.מ עשה זאת בהצלחה" ברחוב השיטה בכפר סבא לתפקיד אחראית אתר המכירות הדיגיטלי. וצריך לומר, התחום הדיגיטלי הוא שמשך אותה. מהר מאוד היא גילתה עולם. הבונוס היה ללמוד להשתמש בכלי העבודה שהיא מוכרת מדי יום ללקוחות הרבים של החברה.
2 צפייה בגלריה
סיוון רימון
סיוון רימון
סיוון רימון
(צילום: אופק בירנבאום)
"לא ייתכן שבמשך דורות מחנכים אותנו שעבודות עם מקדחה למשל הן נחלתם של הגברים", היא אומרת, "נשים באופן אוטומטי מרחיקות עצמן ממשימות כאלה, אבל מסתבר שזו לא תורה מסיני. הסבירו לי פעם או פעמיים ואני לא יכולה לתאר את תחושת הסיפוק העצומה לאחר שהרכבתי את הכוורות בחדרי הילדים בבית או כשהרכבתי ארון נעליים. אני ,שמעולם בחיי לא החזקתי מברג, פתאום לוקחת מברגה/מקדחה ומתחילה לעבוד. זה לגמרי אפשרי, רק צריך שנייה לעצור וללמוד".
סיוון נמצאת בקו ישיר עם הלקוחות באתר. עונה על שאלות, מסבירה על המוצרים, מייעצת ומעניקה את כל הידע המקצועי הדרוש. לאחר מכן מגיע שלב המכירה בפועל ויש גם את שלב ההמשך לאחר שהמוצר מגיע. תודעת שירות גבוהה היא מצרך חובה ולסיוון יש לא רק פוטנציאל למידה עצום אלא גם ובעיקר סבלנות ויכולת הקשבה יוצאת מן הכלל. "אני אוהבת את זה. אוהבת אנשים, אוהבת את האינטראקציה איתם ונהנית כל יום מחדש בעבודה שלי".
וקוראת לנשים להעז יותר.
"בהחלט ובעיקר לבוא עם ראש פתוח. כל אישה יכולה. אם אני אמא עם ציפורניים סופר מטופחות עדיין מרכיבה, מפרקת וצובעת, כל אחת יכולה, זה כיף גדול".
2 צפייה בגלריה
סיוון רימון
סיוון רימון
סיוון רימון
(צילום: דנה אופיר)
סיוון (36) נשואה ואמא לשני בנים (4.5 ו-2.5) ומתגוררת ברעננה. היא גדלה בנתניה ומאז שהיא זוכרת את עצמה היא עצמאית, פמיניסטית ואקטיביסטית ותיקה בתחום נפגעות ונפגעי אלימות מינית. סיוון מבצעת הסברה חברתית אשר משפיעה על השיח בישראל והיא יוזמת ומפעילה קמפיינים חברתיים לצורך העלאת המודעות לנושא האלימות המינית. היא מתנדבת בלובי למלחמה באלימות מינית שמנהלת יעל שרר, ארגון אשר מבקש להשמיע את הקול של נפגעות ונפגעים, בגוף ראשון, במקומות בהם מתקבלות החלטות שמשפיעות על החיים של כולנו. הלובי מתמקד בנושאים של מדיניות וחקיקה, ומטרתו לשפר את הטיפול המערכתי בנפגעות בישראל.
"אנחנו חיים בתקופה שונה. לצד כל הזוועות שנשים עוברות, קורים גם דברים טובים כמו המודעות לפגיעה בנשים והתמיכה הגדולה שאישה נפגעת אלימות זוכה לה מהסביבה. אנחנו בעידן חדש".
איפה נעוצה הבעיה לדעתך?
"בהגדרות שמביאות לקיבעון ולא להתפתחות. צריך להניח לסטיגמות ולדעות הקדומות. הן שייכות לעבר. אם אני מחברת את זה לעבודה שלי, אז אני מעולם לא החזקתי מברג, היום אני באה לעבודה ומספרת בהתלהבות 'תראו מה הרכבתי, תראו מה בניתי'".
השינוי לדבריה צריך להתחיל כבר בגיל הרך. "מה שלקוי פה הוא החינוך מקטנות. זה מושרש בחברה. אפילו בביצת הפתעה לילדים אני רואה את הפער בין גברים לנשים. בביצה עם העטיפה הכחולה יש הרבה יותר חלקים להרכבה מאשר בביצה עם העטיפה הוורודה שמיועדת לכאורה לבנות. כמה עמוק זה מושרש, יש עוד הרבה עבודה לעשות בתחום וזה לגמרי אפשרי".
מה השאיפה שלך לעתיד?
"בתחום המקצועי אני לגמרי רואה איך מ.נ.מ מתפתחים ומגיעים לקהלים נוספים עם דגש על קהלים נשיים. הייתי רוצה לקדם את הפנייה למין הנשי ברמה השיווקית והפרקטית, זה נראה לי תפור למידותיי. בתחום האישי אני מייחלת להתפתח יחד עם הלובי למלחמה באלימות מינית כי יש עוד הרבה עבודה לשנות ולעשות".
מ.נ.מ הכול לתעשייה בע"מ
השיטה 4 כפר סבא 09-9735200
ניתן לשלוח וואטסאפ דרך הקישור באתר www.mnmltd.co.il
או ישירות למספר הטלפון: 054-3999895
דוא"ל: websales@mnmitd.co.il